ul. Pogodna 3 | Stargard

Kontakt : tel. 91 573 73 39, tel. kom. 601 727 600

Leczenie kanałowe

Leczenie kanałowe jest dziedziną stomatologii skupiającą się na leczeniu chorób miazgi zębów (wewnętrznych naczyń, nerwów) oraz związanych z nimi powikłań. Leczenie endodontyczne, nazywane inaczej kanałowym, obejmuje usunięcie zainfekowanej wewnętrznej tkanki zęba, następnie oczyszczenie kanału zębowego oraz dezynfekcji i wypełnieniu wybranymi materiałami.

Początkowe objawy wskazujące na potrzebę leczenia to: ćmienie zęba, nadmierna reakcja na bodźce np. ciepłe, zimne lub słodkie. W początkowych etapach stan taki jest możliwy do wyleczenia bez leczenia kanałowego, natomiast w przypadku braku leczenia zachowawczego na tym etapie, zapalenie miazgi przechodzi w stan nieodwracalny. Objawia się to intensywnymi samoistnymi bólami zęba oraz koniecznością podjęcia leczenia kanałowego. Jest to metoda leczenia umożliwiająca w większości przypadków uniknięcia usuwania danego zęba co jest najtańszym a zarazem najlepszym rozwiązaniem dla pacjenta.

Uproszczony schemat działania:

I wizyta:

Lekarz stomatolog wykonuje znieczulenie i dokonuje usunięcia miazgi zębowej z komory i kanałów zęba. Następnie wykonuje zdjęcie rtg w celu oceny długości i przebiegu kanałów. Po ocenie radiologicznej lekarz poszerza kanały i usuwa z nich bakterie oraz resztki miazgi. Wizytę kończy wypełnienie kanałów oraz wykonanie kolejnego zdjęcia RTG w celu oceny prawidłowości wykonania zabiegu. Na koniec wizyty lekarz dentysta zabezpiecza zęba szczelnym opatrunkiem tymczasowym.

II wizyta:

Lekarz stomatolog biorąc pod uwagę stopień zniszczenia korony zęba przedstawia optymalne możliwości odbudowy leczonego zęba i wspólnie z pacjentem decyduje o przygotowaniu zęba pod wkład koronowo-korzeniowy i założeniu korony porcelanowej lub o założeniu wypełnienia światłoutwardzalnego UV, które kończy leczenie.